tisdag 23 juni 2009

For those about to rock - WE SALUTE YOU!

Så var den länge emotsedda konsertresan avklarad och vi måste böra reda ut den finansiella biten. Ni som har fordringar på oss övriga kan lämna era krav här, tillsammans med era kontonummer och en jävligt bra motivering till varför vi ska ge er av våra surt förvärvade småslantar. Lämna även gärna ett förslag på vad som var roligast under resan! Var det uppvisningen i resolut agerande av utkastaren Jansson? Eller var det Modinskis reaktion på FP:s ostoppbara viftande med företagskortet? Eller den gedigna lektion i bangolf som hölls av Machine på campingen?

Hur som helst, riktigt roligt var det grabbar!

Rock on

9 kommentarer:

  1. Lunchen på Avenyn gick loss på 2880 bananer vilket tillsammans med parkeringsavgiften på 120 landar på beskedliga och lättdividerade 3000 bananer. Det blir 500 per näsa om man gör det enkelt för sig. Vill man krångla till det och skapa millimeterrättvisa kan man gå ner och rota på detaljnivå och granska folks köpbeteende. Har dock gjort en snabb analys av kvittot och insett att de största avvikelserna från medelkonsumtionen på Lilla London ligger på max en hundring så förlusterna och vinsterna blir marginella vid en lika delning...

    Vad tycker ni? Skall vi dela notan lika eller pilla med detaljerna? Jag förespråkar det första (trots att jag tillhör förlorarna) men är givetvis lyhörd för andra åsikter.

    Travvinsten är inte uthämtad än men lär landa på ca 10 kr per skalle. Återkommer med betalningsinfo när vi klubbat hur vi skall dela.

    //Funky P med företagskort

    SvaraRadera
  2. Med tanke på att det förmodligen är Machine som går med förlust så röstar jag på att vi kör på den raka 500ingen! Det är sådant som jämnar ut sig på en 10års period! hehe!
    Det roligaste är väl att FunkyP kommer mista sitt företagskort och bli tilldelad Rikskuponger istället som värsta soc-fallet. We salute you Pete

    SvaraRadera
  3. Det låter bra... Trots att jag förlorar 457:50 på det. Men som alla vet är pengar inget problem!

    SvaraRadera
  4. Mitt kontonummer: 810308-7857 Nordea. Märk betalningen med namn. Tyson vill jag ha ytterligare 1150 pesetas av för att du fick dela säng med mig (börjar bli tradition i samband med AC/DC-konserter).

    //Petter

    SvaraRadera
  5. Travvinsten är uthämtad och den blev på 30 kr vilket innebär att den totala förlusten landade på 240 kr (270-30). Det blir 60 kr per näsa att lägga till de redan 500 för maten. 560 spänn per person är alltså den fodring jag har förutom på Machine (mer) och Jonsson (där jag förmodligen är skyldig).
    //Petter

    SvaraRadera
  6. Ojojoj. Såg att jag delat 240 på 4 ist för 6. 40 kr per skalle extra blir det för travet. INTE 60. 540 vill jag ha av er.


    Roligast med resan var helt klart nyckelfadäsen i Lygnared.

    //Petter för tredje gången gillt

    SvaraRadera
  7. Kul hade vi som sagt. Jävligt kul! Men som vanligt så har ju också roliga saker en baksida och i det här fallet har jag äran att ge denna baksida ett ansikte.

    Jag har nu summerat de ohyggliga belopp som undertecknad lagt ut åt er rockälskande svinpälsar. Jag ämnar bespara er mina tråkiga uträkningar (huvudsakligen för att det då blir svårare att räkna ut att jag försöker blåsa er).
    Den hutlösa kostnaden för hyrbil, sås till denna, prekonsert lyxstuga samt ett parti minigolf där mcsheen, som ni säkert kommer ihåg, fuskade så in i helvete uppgår till 640 kr per person.
    Denna mindre förmögenhet kan ni sätta in på mitt bankgiro 5951-2871.

    Detta bangironummer fungerar även utmärkt för alla er Sunnås AIK-fans som vill ge föreningen ert ekonomiska stöd. Dessa bidrag kommer naturligtvis att användas till så gott som välgörande ändamål. Och kom ihåg: alla gåvor är välkomna, och ingen gåva är för stor.

    Med hopp om en snar återförening och nya musikaliska äventyr önskar jag er lycka, välgång och inte minst en trevlig helg.

    Klart slut från kanslit.

    /Bouncer Jonsson

    SvaraRadera
  8. Tilläggas bör att FP naturligtvis endast behöver sätta in mellanskillnaden samt att DA och jag har en oplockad gås där jag är skyldig för hotellrummet.

    Hoppas att ni även i framtiden väljer att resa med BJ-resor!

    SvaraRadera
  9. Enligt säkra rykten så skall AIK återförenas på Härefestivalen! Machines lägenhet skulle även utsättas för diverse smutsigheter. Ligger det någon sanning i detta? Annars tolkar jag er tystnad som en bekräftelse också.

    SvaraRadera