söndag 20 juni 2010

Öppet brev till mina lagkamrater.


Det är nu dagen efter och jag har fått tid för eftertanke. Till att börja med vill jag be om ursäkt. En ursäkt till mina lagkamrater, till föreningens eldsjälar samt till horderna av fans.

Som slutman i ”rovdjuret” Sunnås AIK vilade ett stort ansvar på mina axlar, ett ansvar som blev för tungt att bära. Jag svarade inte upp till de höga förväntningar som alla, inklusive mig själv, hade och jag är förstås oerhört ledsen att jag svikit. Som slutman har man det yttersta ansvaret för lagets slutplacering vilken i detta fall blev sämsta tänkbara, jumboplatsen. Jag tar på mig det fulla ansvaret och vill med detta brev rentvå alla mina lagkamrater från delaktighet i denna händelse som måste vara Sunnås AIKs största sportsliga fiasko någonsin. Ingen skugga skall falla över er.

Att komma med bortförklaringar som att ”utgångsläget var oinspirerande” eller att ”11 minuter till närmast framförvarande lag är för mycket att ta in på en mils löpning” känns bara fånigt.

Förlåt mig!

//Funky Pite som hoppas få chansen att revanschera sig

2 kommentarer:

  1. Insatt övikare24 juni 2010 kl. 11:44

    Gräddhyllans stolthet skulle kanske må bra av att hålla sig ifrån grädden... Kunde inte låta bli, men så är jag ju också lite lite utvecklingsstörd.

    SvaraRadera
  2. Hahaha! Priceless!

    SvaraRadera