fredag 22 maj 2009

"Man kan inte visa sin kropp någon som helst nåd"

Styrelsen kan med stor glädje offentliggöra att Machine har gjort det, oss veterligen, ingen annan människa någonsin gjort: sprungit 7500 meter. Då vi förväntar oss att det massmediala trycket på denne person kommer att bli högt, har vi därför ställt några frågor å medias vägnar. Ni (media och fans) behöver därför icke göra er besvär med att försöka nå honom: han är ej anträffbar.

Styrelsen: Stort grattis, och hur känns det?

Machine: Det känns... Jag är faktiskt ganska sliten i benen. Det lär knappast bli bättre eftersom jag inte orkade stretcha efter.

S: Det är ju fullt förståeligt efter denna omänskliga prestation. Det kan ju inte vara nyttigt att pressa sin kropp under så lång tid, dessutom i ett sådant suicidialt tempo!

M: Nä, förmodligen inte. Men jag lever för detta; man skulle kunna säga att detta är en livsstil. Men jag gör det främst för att uppfylla Sunnås AIK:s mål - att alltid vinna i allt vi ställer upp i. Är man en del av detta odjur till förening, måste man också vara ett odjur där ute i elljusspåren. Man kan inte visa sin kropp någon som helst nåd, då hör man inte hemma i SAIK.

S: Du körde några armhävningar efter rekordet, var det bara för att "show off" för publiken?

M: Ja. Vi i SAIK är även, förutom topptränade atleter, lite av entertainers. Men de armhävningarna jag gjorde var kanske något onödiga. Min överkropp brukar ju redan liknas vid en grekisk guds, men efter rekordloppet kunde jag knappt styra bilen ner till kontoret.

S: Och ikväll ska du äta ångkokt, osaltad fisk med alger?

M: Ja i princip. En deg tillsammans med en PB är samma sak.

1 kommentar:

  1. Tarras-Wahlberg9 juni 2009 kl. 10:32

    PB??? Är de Prins Bertil han ska luncha med?

    SvaraRadera