tisdag 6 juli 2010

En bragd utöver det vanliga...


Sunnås AIK:s egen Quagmire har för alltid skrivit in sig i historieböckerna tack vare en bragd utöver det vanliga. Modinski har klippt, redigerat och filmat en fantastiskt dokumentär om SAIK:s senaste bragd (Indalsedenloppet 2010). För ändåmålet hade han till och med lejt folk att sköta filmningen under inspelningsdagen ( Modinski JR).

Delar av föreningen samt en del recensenter har tagit del av materialet och blev fullständigt hänförda av konstverket och samtliga rördes till tårar.

Dokumentären kompletterades på ett säkert och snyggt sätt med de formidabla stillbilder som Termosen slet hårt med att ta under tävlingen.

Förhoppningen är nu att så många som möjligt av oss ska kunna ta del av detta mästerverk innan de stora filmbolaget lägger vantarna på det!

5 kommentarer:

  1. Ett brev kommer på posten från en ny sponsor som ännu vill hålla sin identitet hemlig. Jag bad sponsorn hålla sina blodbespottade miljardbelopp för sig själv, vi har egna resurser nerplöjt i åkermarken i Sunnås, men ett vykort & frimärke kunde de gott bistå med.

    SvaraRadera
  2. Jag är även självklart full pga afterwork och menar Kuvert.

    SvaraRadera
  3. Döm av min förvåning när det allmänna postverket idag hade lämnat ett kuvert på min hallmatta. På kuvertet kunngjordes med spretiga bokstäver att brevet var ämnat för undertecknad och glad ihågen slet jag upp det för att frigöra dess innehåll. En skinande DVD av bästa kvalisort var det jag lycklig kunde lyfta ur kuvertresterna och mina förväntningar var skyhöga när jag satte skivan i spelaren och tryckte på play.
    Efter att ha skummat igenom materialet kan jag inte annat göra än att sälla mig till dem som hyllat detta mästerverk. Vår hobbyregissör med det polskklingande namnet har sannerligen skapat ett stycke filmhistoria och jag ber, å de ödmjukaste, att få tacka för underhållningen. Tack!

    SvaraRadera
  4. "självklart full" ! Tack som fan Modinski!

    SvaraRadera
  5. Jag har hört att det är lite skiftande kvalité på filmen, Robban hade fått en grymt hackig jävel. Om ni behöver ett nytt ex så är det bara att hojta till så skickar jag nytt ex.

    SvaraRadera